0 Läs mer >>
Då har sista dagen på året kommit då. Jag har inga nyårslöften, känner att det inte behövs. Kanske bara att jag ska sluta bli förkyld men det är inte direkt något jag kan bestämma över.. Tror att 2013 kommer bli ett bra år ändå. 2012 har varit ett bra år för mig, visst har det varit många nedgånger men även många uppgånger som överväger det dåliga så att jag inte tänker så mycket på det. 

Detta nyår ska jag fira med soffan och några andra fina flickor! Tror det kommer bli väldigt roligt och jag är faktiskt väldigt taggad. tihi. Imorgon blir det nog mycket filmtittande med bästa soffan. 

Nu ska jag äta frukost sen packa klart min feta väska och senare ta bussen till stan. Jag kommer gå runt och oroa mig över min syster hela dagen, hon ska få sitt barn i dag eller i morgon, jag håller tummarna för imorgon. 

Gott nytt år

0 Läs mer >>
Igår träffade jag pojkvännen, letade parkering i säkert två timmar.. Åt lunch ovanför åhlens och gick och tittade runt på stan. En väldigt bra dag! 

Idag gick jag upp tidigt för att träffa soffan runt elva tiden på stan. Gick runt i några timmar, tog en fika, hittade lite underkläder och en jätte fin genomskinlig blus. Åkte sedan vidare till bergvik och mötte upp mamma, hjälpte till att handla mat sen när vi kom hem hjälpte jag till att städa huset. Det har varit en väldigt bra dag idag också! 

Nu resten av kvällen blir det nog lite tvspel och kanske någon film. Sitter även spänt och väntar på att min syster ska höra av sig för hennes vatten gick i morse, det betyder alltså att jag kommer bli moster snart, läääängtar! 
Älskar färgen.. ♥

Tell me something I c...

0 Läs mer >>
Fick ju även en klapp av soffan häromdagen. Det var en jätte fin låda jag kan ha mina smycken i, de smycken som inte kan hänga på mitt smycketräd. tihi. Väldigt fin och praktisk. Jag är väldigt nöjd över denna julen, som jag har varit alla andra år också. Nu ska jag fortsätta att spela tvspel som jag i princip gjorde hela dagen igår, haha. 

En julklapp från bäst...

0 Läs mer >>
Tänkte visa vad för julklappar jag fick denna jul. Förutom de saker på bilderna fick jag även ett present kort på lindex till underkläder, ett par gula vantar och svarta benvärmare, men jag glömde ta kort på dom. Men de är fina och kommer användas flitigt ändå, höhö. Vissa bilder är bättre än andra för att jag blev arg på kameran men man ser vad det är i alla fall. 
 

julklappar från famil...

0 Läs mer >>
 

En favorit jag inte f...

0 Läs mer >>
Äntligen är det julafton! Jag har ju faktiskt haft julkänslor länge detta året och är på ett väldigt gott humör, det känns bra. Vaknade tidigt som varje jul, jag gillar dagen för mycket så kan inte sova natten innan, haha. 

Denna julen kommer inte min syster eftersom att hon ska föda barn vilken dag som helst nu, så sitter och väntar på att något ska hända och man får höra att man blivit moster. Har nyss städat i köket efter all matlagning och bakning ifrån gårdagen. Ska snart börja göra mig i ordning och göra mig lite jul fin, sen ska jag ta kort heeela dagen, så många att familjen blir galna på mig, höhö. Blir nog en fin jul detta.
En bild på mig och mina syskon för några jular sen..
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

God Jul!!

0 Läs mer >>
Soffan kom förbi en snabbis vid tolv tiden och bytte julklappar med mig, så nu har jag en till klapp under granen, tihi. Åkte med mina föräldrar till bergvik sen, gick runt på coop och handlade lite små grejer vi glömde igår under tiden som de köpte de sista klapparna. Sedan åt vi på max, mums! 

När vi kom hem tog vi in grejerna sedan fick jag övningsköra lite grann, första gången som jag körde med snö på backen och lite halkigt. Jag tycker att det gick bra, mamma var väldigt orolig för hon förväntade sig det värsta hela tiden, haha. 

Resten av dagen har gått åt att slå in klappar, fast jag är ju klar så jag lekte med snörena med katten istället, hihi. Nu har jag nyss rotat runt i garderoben efter något att ha på mig på jul och nyår, dock så har jag förstört alla strumpbyxor som jag äger så måste köpa nya efter jul.. Förstår inte varför de ska gå i sönder så lätt och alla samtidigt.. Typiskt! 

Ikväll ska jag slöaaa, vänta på julafton och äta ben & jerry's med min vetekudde som min tillfälliga bästa vän.
Jag hittar alltid så vackra bilder på mig själv..
 

I just wanna drive yo...

0 Läs mer >>
Fotade för fullt igår med fotografen, ska gå igenom bilderna imorgon. Fikade med Madelene och Amanda igår också, lika roligt som alltid,  bara typ sju veckor kvar tills man sitter med dom i skolan igen.. Önskar att det var imorgon. 

Idag har jag jobbat på mitt fotoprojekt, tränat och städat. Var tvungen att sätta på mig gummihandskar idag för jag tappade en del av toaborsten i toaletten.. Usch.. Jag är fortfarande skärrad. 

Såg nyss på sista criminal minds för i år. Var en man som knäckte och sträckte ut ben på människor för att göra dem till marionettdockor, efter det avsnittet kommer jag ha svårt att somna i natt utan mardrömmar. Nu skulle vara en bra tid att sova med någon men ack så får jag klara mig med nallebjörnen. 

Hittade förresten en klänning idag som jag skulle kunna köpa och ha som balklänning ska iväg och prova den imorgon och hoppas på det bästa. Den var så fin. 

Många är på studentfest nu men inte jag. För jag är fattig och vill inte klä ut mig. Väntar tills nyår istället, då ska jag ha roligt. Nu ska jag istället somna till pretty little liars, haha. 
Gammal bild men är ego. 

You took my heart and...

0 Läs mer >>
Äntligen så behöver jag inte stressa längre. Ringde fotografen förut och han sa att det blir ett jobb på onsdag, både filmning och fotografering så nu är jag glad och lugn. 

Vad har jag gjort idag då.. Jag har suttit med photoshop, har sminkat mig själv på bilder, eller ja försökt det blev väldigt fult, lika fult som när jag försöker sminka mig själv, haha. Men det kan ju vara bra att kunna göra det i photoshop så slipper man göra det i verkligheten. 

Men tar en liten paus nu och slöar lite framför en film. Sen ska jag återgå till photoshop igen, om jag inte somnar. 
En bild jag gjorde för några dagar sen. Jag har klippt ut en bild på mig själv när jag hjular och satt in denna så jag ser ut som en liten person på en svamp. Inte det bästa jag gjort, finns några brister men övar på det. 

Don't call me up just...

0 Läs mer >>

Så känner jag..

1 Läs mer >>
Blev inget bakande igår, all tid gick åt julgranspynt. Kanske hinner baka idag istället. Igår kväll hade jag filmkväll med min speciella person i livet, den var en väldigt bra kväll!  Eftersom att det snöade så mycket igår så var jag tvungen att gå ut och skotta så han kunde parkera bilen, därför har jag nu världens träningsvärk i armarna och min bror tror inte på mig att jag skottade bort all snö helt själv, haha. 

Idag ska jag försöka hinna med att baka, sen ska jag hem till soffan och ha lite mys, vi ska även se på en av saw filmerna. Detta blir nog även en bra dag. hihi. 

Dedicate yourself and...

0 Läs mer >>
Det blev inget med att ligga ute i snön i torsdags natt. Det var för monligt för att jag skulle kunna se något.. Igår var jag på stan med pappa, hjälpte han att köpa de sista julklapparna, så köpte jag en present till mamma som fyller år på tisdag. 

Åkte förbi skolan för att lämna tillbaka blixten jag lånade också. Resten av dagen slöa jag, sen lagade jag mat med mamma, såg på diggeloo med föräldrarna, sen såg jag två bra filmer med mig själv. What to expect when you are expecting och modig. Två roliga men modig var även väldigt gullig, som de flesta animerade filmer är. 


Nu har jag nyss varit i uterummet och tagit upp granen och satt i ljus, så jag har alltså stått och frysit samtidigt som jag blivit arg på ljusen som bara trasslar ihop sig så nu sitter de jätte fult på granen. Nu ville mamma att jag skulle fortsätta att sätta upp ljusslingor och grejer men jag måste värma mig först, det är ju som att stå ute där, enda skillnaden är nog att jag inte får snö på mig. 

Ska baka sen också, har inte bakat såhär ofta på länge, det är ett under att vi har kvar burkar att lägga bakverken i. haha. 
En bild från senaste året 2010 (om jag minns rätt) då det var så mycket snö som nu. 

Dags för julgranspynt

0 Läs mer >>
Sådär nu har jag gjort något jag faktiskt är nöjd över. Jag är galen i svartvitt och att ha små detaljer i färg på mina bilder. Bilderna är tagna av mig förutom den när jag klappar katten, det är en av mina gulliga kusiner minns dock inte vem av dom, haha. Den är inte direkt så vintrig men jag har inga roliga vinter bilder så jag gjorde en mer alldaglig header istället. 

Nu ska jag nog laga mat till mig själv sen ska jag fortsätta att redigera bilder. Funderar på om jag ska gå ut i natt och lägga mig i snön för det ska tydligen vara ett meteorregn, om jag minns rätt, i natt. Skulle vara coolt att se tror jag. Ska försöka ta med kameran då om det inte är för kallt för då funkar den inte.. Då får jag försöka med digital kameran istället, haha.
 


Nu är jag nöjd

1 Läs mer >>
Kände för en förändring så håller på att göra om designen. Förstår mig dock inte på mallen så det tar sin lilla tid och ser ut som en katastrof. Men orkar inte göra något mer idag så det får se ut som det gör. höhö. 

gör om

2 Läs mer >>
Igår snöade det hela dagen så jag passade på att gå ut och lägga mig i snön och ta kort. Önskar att jag hade ett stativ eller längre armar men det gick någorlunda bra ändå. Har fortfarande inte smält det faktum att jag är glad över att det snöar.. 

Åkte in till stan vid fyra och köpte en julklapp till min bror. Sen tog jag bussen till friskis för att träna med soffan. Jag var verkligen inte i form, men om förkylningen inte vill bryta ut helt och hållet så tänker jag fortsätta träna. 

När jag kom hem duschade jag, åt mat, lekte lite med photoshop sen la jag mig i sängen och gosade med katten framför greys anatomy resten av kvällen. 

I morse släppte min bror in katten i mitt rum när jag fortfarande sov. Han trodde att käre nalle bara skulle lägga sig vid mina fötter för det har han gjort andra gånger men inte denna gången. Han gjorde allt för att jag skulle vakna och det slutade med att han rev mig i ansikte.. Föredrar faktiskt när har biter i mitt hår. 

Jag vaknade med träningsvärk i magen så lite nytta gjorde träningen igår! hehe. Idag ska jag redigera bilder, städa och följa med mamma till stan och handla julklappar. 

En av bilderna ifrån ...

0 Läs mer >>
Det var en väldigt lyckad kväll igår, för en gång skull så hände inget som jag fick panik över på samma sätt som de andra gångerna. Jag hade väldigt roligt och fick nog några lyckade bilder! 

Nu har det snöat ganska så mycket, det är mycket för mig i alla fall och jag ville ju ha snö så jag klagar inte men jag önskar att jag inte frös så mycket. Sitter just nu med tre filtar runt mig och laddar in bilderna, blev typ nästan 300 bilder, säkert många dåliga men det betyder att jag har något att göra nu. Kanske får lite inspiration av dom till mitt fotoprojekt, om jag har tur. 

Detta betyder att jag har något att göra resten av dagen nu, sen hoppas jag på att fotografen ringer idag så jag inte blir allt för lat och får panik över att jag sitter hemma och att skolan ska komma och skrika eller nåt. 

If I were the King of...