0 Läs mer >>
Låg i solen ett tag igår och läste. Gick även på bio på kvällen med min bror och hans flickvän men de satt några stolar ifrån mig för jag beställde min biljett efter dom, men det var ingen fara för jag var så inne i filmen så jag tänkte inte så mycket på min omgivning direkt. Filmen var riktigt bra men kunde ha skippat att se den i 3D för man får en sån huvudvärk av texten.. 

Nu ska jag snart ut i solen en stund sen ska jag ta bussen in till stan och ta en fika med Amanda! Ikväll vet jag inte vad jag ska hitta på, blir nog att vi gör en liten brasa här hemma. heh.

My body needs a hero,...

0 Läs mer >>
Städade mammas och pappas bilar igår och fick lite pengar. Sen åkte vi och kolla in stadium outlet, där jag hittade en tränings bh, och lager 157, där jag hittade ett par chinos och body butter med lukt av mango. 

Hann med att övningsköra lite när vi kom hem och sen på kvällen såg jag på filmen cyberbully som jag grina sönder till.. Det är verkligen en film som jag rekommenderar! 

Idag vet jag inte vad jag ska hitta på, bara att jag kanske ska gå på bio ikväll. Men solen skiner så kanske satsar på att sola! Om det inte blåser..

All my agony fades aw...

0 Läs mer >>
Skulle vara duktig och lägga ner mig och följa en lång tutorial i photoshop så måste jag starta om programmet för att några nya brushes skulle fungera så gick det inte att starta photoshop igen.. Googla runt för att hitta lösningar men hittade inga så fick gå världens genväg för att gå runt det typ och då funka det igen. Men då var jag för grinig för att fortsätta så fortsätter till veckan med det. 

Gick hem till Alexandra när hade slutat och vi stannade inne pågrund av det alldeles för växlande vädret, men det var mycket trevligt att bara sitta hos henne och prata, fika och dricka kaffe utan att bli dålig i magen för en gångs skull! Timmarna bara flög förbi tills det blev dags att dra sig hem och äta tacos med familjen. :d 

Nu har jag nyss sett på nya avsnitt av vampire diaries och the secret circle. Är helt stum efter de avsnitten och drivs till vansinne när jag vet att det kommer ta en vecka innan jag får se nästa avsnitt. Pågrund av det ska jag gå och lägga mig och drömma fram något trevligt.

This is a future memo...

0 Läs mer >>
Har varit trött varje morgon denna veckan och det är inget undantag idag. Jag vaknade tio minuter innan larmet skulle gå, jag trodde klockan var typ ett på natten men jag hade fel... 

Just nu äter jag frukost och har en mjau tävling med katten som nyss kom in och vill nu gosa. Har ingen aning om vad jag ska göra i skolan idag men förhoppningvis kommer jag på något. Efter skolan ska jag i allafall träffa Alexandra och det ska bli riktigt roligt! :D 

You got me hopeless I...

0 Läs mer >>
Jag tror att det faktiskt gick riktigt bra på nationella provet idag, men bara för att jag tror det så gick det säkert skit dåligt.. 

Åkte och handla med mamma när hon hade jobbat färdigt. Något som tog en evighet, att storhandla, men det var väldigt skönt att gå omkring där för det var knappt några människor där. tihi. 

läste i min bok ett tag när jag kom hem och nu ser jag på grey's anatomy. Försöker att få bort all stress jag känner hela tiden men den försvinner nog aldrig för det kommer alltid något nytt. Jag önskar att jag kunde meditera och sväva på moln men jag får fortsätta med att bara drömma.

svävande tankar bland...

1 Läs mer >>
Träna efter skolan idag och jag känner redan idag att jag kommer ha träningsvärk imorgon. Sitter och badar fötterna nu och på tv:n är en ung Johnny Depp i serien 21 jump street!

Imorgon är det dags för det skriftliga nationella provet i svenska, jag hoppas verkligen att det går bra och att jag inte bara sitter där, stressad och tittar på klockan. 

Nu ska jag fila mina stackars fötter och be dom om ursäkt att jag inte tagit hand om dom tidigare.

Though the pressure's...

0 Läs mer >>
Hittade en tutorial på hur man gjorde ett porträtt i sanden i photoshop. Ganska så väldigt mycket nöjd, fin mening, över resultatet. Jag på bilden under, tihi.

Före:
Efter:

Sand portträtt

0 Läs mer >>
Övningskörde idag och har aldrig fått så många kärringstopp som idag.. Försökt att plugga naturkunskap också men ingenting gick in i huvudet, hoppas verkligen att det går bättre imorgon. Det är något som stör mig men jag kan inte komma på vad det är. usch. 

Ska se på filmen the town nu med Ben Affleck sen kommer jag nog somna.

Det har inte varit mi...

0 Läs mer >>
Denna veckan har jag varit stressad och det har bara snurrat i huvudet så ibland har jag varit grinig och ingen skulle ha viljat vara i mitt huvud. Har därför bara tränat denna veckan och varit i skolan. Har även sovit väldigt lite eftersom att jag fortfarande var van vid att ha lov. Men idag tog jag lite sov morgon, kommer komma fem/tio minuter försent men det är det värt. 

Jag har fått en fotouppgift från min lärare, för att förmodligen förbättra mitt betyg, då jag ska fota floristerna inför deras bal. Gjorde även den muntliga delen i svenska nationella och det gick bra, som tur! 

Nu ska jag äta frukost och göra mig i ordning till skolan. Efter skolan ska jag plugga med amanda sen ska vi se "21 jump street" på bio! ;d

cus i just wanna live...

0 Läs mer >>
Pluggat matte och övningskört, körde i 50 och det var hur läskigt som helst! Har en låååååååång väg kvar innan jag kommer vara lugn med att köra i den hasigheten. Mycket bättre att köra i 20. eheh. 

Har suttit ett tag och grinat till serien Make it or break it, fattar inte varför jag inte kollat in serien tidigare! Men nu är det dags att göra i ordning till imorgon då det är dags för skola igen. Jag vill ha sommarlov!!! 

out there somewhere

0 Läs mer >>
Gick upp tidigt idag så att jag hann med halv tio bussen för att möta upp soffan och gå på en temapass på 90 minuter istället för 60 minuter. Det var jobbigt men helt klart värt det! :d 

När jag kom hem duscha jag och åt lunch. Har hunnit med att fota lite och har nyss övningskört, jag var lite ringrostig igen men det gick bra till slut. 

Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen och se på make it or break it.

Girl look at that bod...

0 Läs mer >>
Läste nyss att titanic ska sändas som en miniserie, första delen på söndag, eftersom att det är just på den månanden och det datumet som båten faktiskt sjönk. De var ju såklart tvungna att göra något nu när det var 100 år sedan. Det räckte inte med att visa den i 3D på bion. Men jag gillade filmen väldigt mycket, gråter nästan varje gång när jag hör låten "my heart will go on". Men i denna miniserien är det andra karaktärer med olika historier så det kanske är värt att kolla på. 

Har haft ont i magen heela dagen, därför har jag spenderat dagen i sängen med katten, huvudvärkstabletter och en vetekudde. Men nu har katten lämnat mig så det är väl dags att resa på sig och laga mat till familjen. Ska försöka att göra potatisgratäng, får se hur det går! 

Don't feel like picki...

0 Läs mer >>
Det var lika underbart efter träningen som alltid förutom att jag har ett blåmärke på min fot som gjort ont i några dagar, blåmärket kom idag efter träningen. Har nu en stöd grej på foten och hoppas att den mår bättre, ska ha på linnement när jag går och lägger mig också fast då kommer jag inte sova så gott för det bränner.. Men kan ju inte gå runt och halta i all evighet. 

Men nu ska jag se på filmen new year's eve och äta upp mitt påskgodis. tihi.

Nothing beats New Yor...

1 Läs mer >>
Idag blir det en pluggdag. Måste ju komma ikapp i matten, skriva klart PM till svenska nationella provet och kolla upp vad jag ska kunna i naturkunskapen.. ehhe. 

Senare idag ska jag ut i regnet till bussen och gå till friskis och träna! Hoppas det inte blåser för då är det jobbigt att gå i regnet.

Bilden tagen av moi a...

0 Läs mer >>
Ännu en regnig dag. Fast det gör inte mig någonting, en bra anledning till att stanna inne och spela, läsa och gosa med katten som kommit till mig lite då och då.

Men fick dock inte sova så mycket idag för mamma väckte mig imorse och tyckte att jag skulle gå till skolan... Jag har faktiskt lov några dagar till. Efter det kunde jag inte riktigt somna om helt för då kom katten in till mig och ville att jag skulle gosa med han istället för att sova. 

Men ska väl inte sova bort mitt lov. Jag behöver inte åka till stan varje dag och träffa vänner, ibland vill jag bara vara ensam hemma och inte behöva känna någon stress för en gångs skull. Kommer ju bli stressigt när skolan börjar igen speciellt när jag insett att det bara är två månader kvar..

jag som alltid längta...

0 Läs mer >>
Både igår och idag har jag för det mesta spelat spel. Tränade även igår med soffan. Nu tar jag en paus resten av kvällen och ser på one tree hill. Sista avsnittet av sista säsongen har ju sänts i usa, lite sorgligt fast jag tycker bäst om de fyra första säsongerna. Nu ska jag se från första till fjärde under detta lov, när jag får tråkigt. eheh.

One tree hill