0 Läs mer >>
Det har inte sjunkit in i mig än riktigt men imorgon bär det av till paris!! Har räknat ned dagarna i ett halvår nu och nu bär det äntligen iväg! Har stressat de senaste dagarna så mycket på grund av resan, julen och jobbet så jag tror jag har fått halsbränna.. Inte någon skön känsla, jag hoppas att den försvinner när vi sätter oss på planet. Nu tycker jag att jag förtjänar en fin semester och bara njuta av livet. 

Vi har inte bokat något bord på nyår så får se vad vi äter haha. Vi har inte heller ordnat med någon transport från flygplatsen så får se hur det slutar.. Men jag tror att allt löser sig så länge man inte sitter och oroar sig och tror det värsta. Vi unga människor behöver lite äventyr också.

Ska bli skönt att fira nyår i ett annat land & med min allra bästa vän. Bara att jag vet det så är jag lugn & lycklig.  

Imorgon är det dax!!!...

0 Läs mer >>
 
Gick igenom alla bilder på min dator så upptäckte jag dessa två. Jag vet inte men jag gillar dom verkligen. Det är två helt olika sidor av mig. Den första är en selfie mitt i när jag håller på att göra mig iordning inför nyår & som vanligt så vill jag inte bara le utan gör en min istället(som min mamma hatar) men jag är mer bekväm med det. Den andra bilden tror jag att Madelene tog när vi var i prag, tror jag försökte få till en profilbild till fb haha. Sådär ler jag alltid när det är skolfoton.. Jag hatar att le med tänderna, om det ska komma fram tänder så måste någon distrahera mig och få mig att skratta annars händer det aldrig, känns så onormalt för mig. Detta är jag, lugn, glad, tokig. 
 

Pics

0 Läs mer >>
Kollade nyss på spotify vad jag har lyssnat på mest i år. Musikstilen var olika former av pop, är inte förvånad. Sen mot slutet så hade de gjort en spellista åt en som de tror skulle passa en baserat på vad man lyssnat på och hittills har jag gillat varenda en. Tryck här om ni vill lyssna på spellistan. 
 
 

Mitt år i musik

0 Läs mer >>

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Det har jag minsann. Blev av med systemoskulden!

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Tror inte att jag hade några..

3. Fick någon du känner barn?
Ja, en kompis syster.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej faktiskt inte.

5. Vilka länder besökte du?
Tyskland!!

6. Är det något du saknade 2014 som du vill ha 2015?
Hm.. nja mer glädje i huset?

7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Tror att jag kommer att minnas 30/12-14 - 3/1-15  

8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att jag äntligen fick mitt första jobb!

9. Vilket var ditt största misstag?
Mina minnesluckor.. Kan ju inte försvara något jag inte minns.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
En top med citatet "I love you to the moon and back".

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder & vin tror jag..

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
När min systerdotter lärde sig mitt namn.   

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja i somras på midsommar låg jag hemma med feber & en grov förkylning.

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2011?
My head is a jungle, Chandelier & Thinking out loud.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2014 än vad du gjort tidigare år?
Mycket lyckligare i år än förra.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Körkortet.. Allt har blivit uppskjutet av olika anledningar men nu är det stopp på det!

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Att grubbla på saker.

18. Blev du kär?
Definitvit.

19. Vilket program har varit det bästa på tv?
Vampire diaries alla dagar i veckan.

20. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej, faktiskt inte.  

21. Vilken var den bästa boken du läst under året?
You had me at hello - Mhairi McFarlane, underbar chick flick.

22. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Lea Michele, älskar hela hennes album.

23. Vilken var årets bästa film?
Oj.. Divergent vinner nog faktiskt. Läste böckerna i början av året så längtade allra mest till den filmen & jag blev inte besviken. Men tredje Hunger games var också väldigt bra. 

24. Vad gjorde du på din födelsedag?
Hade praktik under dagen sedan på kvällen firade familjen mig med godsaker & presenter.

25. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Oj, jag har träffat många nya människor.. Men jag kommer aldrig glömma de trevliga människorna i Berlin som hjälpte mig & sofie när vi var vilsna.

26. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Oj.. Skinndetaljer, fluffigt & svart.

27. Vad fick dig att må bra?
Att jag som person har blivit öppnare, gladare & mer mig själv igen. 

28. Vilken kändis var du mest sugen på?
Oj.. Måste nog säga Hugh Jackman.

29. Vem saknade du?
Saknar alltid min syster när hon inte är här.

30. Vilken var din bästa månad?
hm.. Juli tror jag. Värmen, Berlin, Ullared, dagar vid vattnet, gosa ner i en bok.

31. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Pluggat hårdare..

32. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Förhoppningsvis dramafritt, ännu gladare och händelserikt. Om allt går som jag vill. 

Året som gått

0 Läs mer >>
Jag har nu äntligen jobb på McDonalds och är super lycklig över det! Har inte jobbat så jätte mycket men är glad över det jag får. Har även varit på en annan jobbintervju och ska få svar någon gång denna veckan, som bara är ett vikariejobb men hade ju passat perfekt! 

Fick svar från universitetet idag och kom tyvärr inte in denna gången heller. Men sökte även en kurs och där är jag på 6 plats så har fortfarande en chans beroende på hur många som tackar nej. Sökte ju undersköterska också och där väntar jag fortfarande på svar så håller fortfarande tummarna. 
 
Annars då.. Julen börjar närma sig!! Är super taggad faktiskt och är fylld med julkänslor. Ska bli kul att få ha hela familjen här denna julen också, har köpt klappar till alla och min julängel hänger fint i mitt fönster. Och efter jul är det nyår och då ska jag äntligen till paris!!!! Det känns som att det är suuuper långt kvar när det inte alls är långt kvar. Tiden går så fort! 

Just nu så känns allt så overkligt och jag vet inte om jag är vaken eller bara drömmer. Hoppas ju på att det inte är en dröm men så som jag är tycker jag att allt är liiiite för bra för att vara sant. Men alla förtjänar att få känna så, att allt är underbart. 

bara en massa babbel