en update om livet

Nu känner jag att jag kan blogga igen. Har inte riktigt haft något att skriva om. Satt och väntade på att få mitt resultat på min omtenta i grammatik, blev inte godkänd.. Behövde tio poäng till så nu blir det omtenta i augusti så att jag får ihop tillräckligt med poäng för att få csn till hösten. Hoppas jag klarar den och att jag kommer in på socionomprogrammet, får besked om det i mitten av juli. 
 
Har inte fått något sommarjobb så har sommarlov haha. Hade kvar pengarna som jag fick av familjen och släkten på studenten förra året så jag och Sofie beställde en fyra dagars resa till Berlin! Vi åker nästa fredag och åker hem på måndagen. Kommer att få leva riktigt snålt resten av sommaren men det är värt det, att äntligen få åka utomlands med min bästa vän. Så får jag visa att jag har lärt mig något från min engelska kurs och använda mina små kunskaper inom tyska haha. 
 
Hittills denna sommaren så har jag umgåtts med mina vänner, gått ut på krogen några gånger, ätit ute, grillat, umgåtts med min syster och systerdotter(hon bara växer o växer!).
 
Har också varit hunnit att bli skuk. Fick feber förra tisdagen som försvann på fredagen men hostade och hade en rinnande näsa hela midsommarhelgen. Är fortfarande täppt i näsan och hostar lite men annars mår jag bra. 

Ikväll ska jag på fest hos Alex med temat "Bahamas-toga-safari-tema", får se hur jag klär mig haha. Beror lite på vad vädret säger för man vill ju inte frysa. 

Nu ska jag dricka lite kaffe för halsen behöver något varmt. 
 

Kommentera här: