skriver av mig mina tankar

Nu har jag gått på lektioner på universitetet i tre veckor och jag är så yr i huvudet. Det är sååå mycket nytt och allt går i hyper fart. Det är verkligen en STOR skillnad mellan gymnasiet och universitetet! Det har känts som om att alla i klassen är så mycket bättre och fattar mer än mig men idag fick vi tillbaka ett test som vi gjorde första dagen och jag blev inte godkänd, jag var fyra genomsnittspoäng ifrån medel så jag har mycket jag måste jobba på men det var andra som fick lägre än mig så det är jag lite lättad över. 

Jag ska sitta hela denna helgen och plugga grammatik och fonologi. Får se om jag fattar något. Läste några sidor av grammatiken igår och då fattade jag lite mer än vad jag har fattar på lektionerna. För min grammatik lärare pratar så fort så jag hänger inte med. Men jag har två lärare till som är bra som tur! 

Om jag pluggar på borde jag lyckas med att till slut få ett godkänt i alla fall. Men kommer säkert att få göra om tentor. Det känns som om att jag har en bra klass, det går att prata med de flesta så det känns skönt. 

Ska söka sommarjobb imorgon också och håller tummarna för att jag ska få ett annars gräver jag ner mig under jorden.. 

Behövde skriva av mig lite. Men är inte lika blogg sugen längre och har inte fotat på en evighet.. Det är fortfarande ett stort intresse som jag vill bli bättre på men jag vill inte längre jobba med det, det är mer ett fritids intresse som jag inte vill tröttna på därför känner jag att jag inte vill koppla ihop det med jobb. Vet inte om någon fattar vad jag menar med det men jag förstår haha. 

Därför ska jag göra högskoleprovet i April och sedan söka till sociomonprogrammet och bli kurator. Jag tror att det är ett jobb som passar mig. Jag gillar att lyssna på andra och att hjälpa andra. Får se hur det går. 

Nu ska jag äta och kolla på film resten av kvällen. Nya favoriterna är "rock of ages" och "frost", finns inget bättre än filmer med bra musik! 

Kommentarer:

1 LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

skriven

Hoppas det går bra på universitetet! Saknar dig ju, tomt utan dig :( och nu har Linnea slutat också :<

Svar: Jo det har gått bra, har några omtentor i augusti kvar bara :) Har du börjat gå på ett annat ställe nu? :)
jagarenfisk

Kommentera här: