både bra och dåliga dagar

I onsdags följde jag med Alex till hennes sommarstuga. Vi stekte i solen, gjorde en sallad, spelade spel när regnet kom och då kom även en vän till henne så vi fortsatte att spela ett tag till sedan gjorde vi middag och pratade i ett par timmar.

Somnade runt halv två, vaknade vid åtta för att hinna packa ihop och äta frukost innan vi skulle tillbaka med bilen till hennes bror. Åkte hem till henne och tog även en promenad. Hade väldigt roligt och hoppas att det blir fler liknande tillfällen denna sommaren! Sen var det dags att åka hem och städa. Vila lite, min röst hade inte kommit tillbaka ännu så blev mest vila resten av dagen. 

I Fredags hjälpte jag till att rensa bort ogräns i trädgården, skärde mig på några rosor så fick fina rivsår på armen.. Runt ett tiden hämtade pojkvännen mig för att jag skulle hjälpa han att handla lite mat till kvällen. Spenderade kvällen med pojkvännen och några vänner till honom. Det var tyvärr en väldigt stel kväll så jag hade roligare under dagen med bara honom. Det blev bättre när alla förutom en åkte, då spelade de fifa och jag halv sov.. Jag har haft en bättre midsommar men alla kvällar kan inte vara bra. 

I Lördags kom jag hem någon gång på eftermiddagen och var inte så jätte pigg och mådde inte så jätte bra. Därför vilade jag hela dagen. Såg om cloud atlas för att se om jag förstod filmens mening mer och jag tror att jag gjorde det! Det är verkligen en genomtänkt film. Trodde att jag hade blivit frisk från förkylningen också men hostade på kvällen men rösten är tillbaka i alla fall. Det blir ännu en vilodag för mig nu, kanske lägga sig i solen en stund och läsa. 

Kommentera här: