söt katt, jag önska jag själv var en

Igår var jag den bästa dottern och lovade min underbara mamma att jag ska hjälpa till med trädgården hemma i sommar. Dels för att jag inte har något sommarjobb, dels för att jag är orolig för henne när hon bara får svårare och svårare att gå och dels för att det kan väl vara bra att veta mer om växter och så. heh. 

Nu pratade jag nyss med min engelska lärare om alla delar i nationella provet och det gick ju inte så jätte bra, jag kan mycket bättre än jag visa men jag orkade verkligen inte lägga ner mig och de säger att det inte ska sänka betyget men det låter som om att mitt betyg kommer sänkas.. Men skit samma, då får jag väl lägga ner mig ännu mer i engelska C istället. 

Har sista mattelektionen innan nationella provet denna eftermiddag, känns som att jag måste repetera väldigt mycket för att jag ska klara av det, speciellt om jag ska försöka att få ett vg, kommer aldrig hända.. 

Slappnade av för första på länge igår men idag är det som sagt fullrulle igen, även efter skolan då jag ska börja med extra uppgiften i naturkunskap. Men nu ska jag läsa, ska försöka läsa ut boken nu, hoppas bara att jag inte somnar. 

Kommentera här: