Var dig själv för alla andra är upptagna

Jag blir så trött på att babel om att sverige inte är sverige längre för det är fullt med invandrare och allt om att man ska ändra texten på nationalsången för att den är kränkande även fast den har funnits i tusentals år. Jag tycker att det är aldeles för mycket analyseringar av allt hela tiden, det är aldrig bra och man ska alltid skulle på någon eller något. Man ska alltid lösa problemen genom att göra nya problem istället. Jag fattar det inte.. 

Jag älskar att bo här. Jag älskar alla som är trevliga och bor här, hur de än pratar och hur de än ser ut. Så länge de beteer sig som man alltid ska bete sig vart man än är skadar det inte att le och vara trevlig. Sluta att tänka på alla idealen, gör ditt egna som passar dig och det behöver inte passa någon annan sålänge du är dig själv och alla andra är sig själva än ett visst ideal som tex alla filmer skapar. Jag önskar att alla normer kunde ta och försvninna..

Kommentera här: