0 Läs mer >>
Igår hade jag bara en lektion. Då vi, jag, madelene och amanda, bestämde oss för att vi ska göra en egen låt och göra en musikvideo till den. Tror att vi kommer ha väldigt roligt! 

När jag kom hem, laga jag mat och vilade upp mig. Sen på kvällen åkte jag hem till sofie där det var klädparty. Det var väldigt trevligt och roligt att träffa underbara soffan. 

När jag kom hem var jag trött och somnade nästa direkt. Idag var jag ledigt ifrån skolan för att vi inte börjar förens nästa vecka med våra individuella. Jag vaknade vid åtta, låg och gosa med katten en stund, åt frukost, städa huset. Åkte till skolan för att prova och beställa en studentmössa. Känns overkligt. Men det är ju faktiskt bara månader kvar nu. 

Nu ikväll ska jag ta det lugnt. Vila är bra för hälsan och det är bäst att passa på nu i början för sen kommer jag vara sönder stressad. Ska se på sailor moon på svenska nu, haha de säger så roliga saker, teknat är underbart för själen. 

ge lite tröst och ro ...

0 Läs mer >>
Har nu haft två riktiga skoldagar och jag är redan trött. Jag borde inte vara det för vi har mest suttit tysta och lyssnat. Lyssnat på vad de nya kurserna innehåller. Men att sitta tyst och koncentrera sig på vad de pratar om är tröttsamt och att gå upp tidigt på morgonen är tröttsamt. Har somnat båda dagarna, direkt när jag kommit hem. 

Igår kväll vid åtta tiden kom Hajin. Vi pratade och planerade vårat projektarbete som vi ska göra tillsammans men ändå inte. Vi ska samarbete men lämna in egna arbeten som visar att vi har gjort allting själv. Vet inte om någon fattar vad jag menar, men skit samma. Jag fattar. 

Nu idag har jag vilat och ätit. Ska nu duscha och sen kommer jag nog bara att slöa resten av kvällen. 

they don't know what ...

0 Läs mer >>

Äntligen funkade det ...

0 Läs mer >>
Åkte till Bodaborg igår med Soffan, Kim och hans lillasyster Isabella. Det var en riktigt rolig dag och vi fick ihop tio stämplar! För mig var det mycket för sist jag var där, som var ett par år sen, så fick min grupp ihop tre stämplar. Och sällskapet var ju det bästa man kan tänka sig att ha. :dd 

När jag kom hem på kvällen var jag helt slut så jag åt bara mat sen somnade jag. Idag vaknade jag med smärta i bena, har blåmärken lite överallt på bena. Har träningsvärk i hela kroppen, så idag kommer jag mest slöa. Men det är ju de söndagar är till för. tihi. 

Feelings in the air t...

0 Läs mer >>
Första skoldagen avklarad. Träffade nästan alla mina jbflickor så det gjorde ju hela dagen bara det! Men är på nedersta våningen nu, först tänkte jag 'åh vad bra jag slipper trappor' sen kom jag på att det är kallare och det blir längre att gå till matsalen.. Men det är ju sista året så man står nog ut. 

Gick runt lite på stan med Madde när vi hade slutat tills hon skulle med bussen hem. Då fick jag ett sms av Marie så mötte upp henne en stund. :d

Tills mamma kom då vi åkte och handla. Jag blev då ganska plötsligt sugen på att färga håret, mamma sucka, men jag gillar inte att ha typ ljusbrunt hår, jag trivs bättre i mörkt fast inte svart. Det blev chokladbrunt fast det hamna lite i pannan och nacken också men jag kan ju hoppas på att ingen märker det. heh. 

Nu ska jag vila mina ben för jag har gått alldeles för mycket idag. Se på en film och äta lite glass kanske. Fin fredag.



Jag skulle vilja lägg...

0 Läs mer >>
Vaknade åtta i morse men låg kvar i sängen och halv sov till halv tio. Det var ju trots allt sista sommarlovs morgonen. Åt frukost och kollade på sjunde himlen. Sedan dammade jag i alla rummet här i huset.

Strax efter att jag blev klar gick jag över till min granne, sofies farmor och farfar, och fikade med dom och sofie och hennes föräldrar. Det var mycket trevligt, som alltid!

Hämtade in posten sen och hade då fått post, ett tackkort med en mycket fin bild på soffan, den sitter nu på min anslagstavla! :d

Gjorde mig sedan lunch och sen städade jag toaletterna. Duscha efteråt, målade naglarna gula, slöa lite och nu ska jag göra mig mat och se på Avengers! Ett fint avslut på sista sommarlovs dagen! 

Here's to us. Here's...

2 Läs mer >>
Hade planer igår men de blev inställda så jag gjorde nya men det slutade med att de blev inställda också.. Krångel, krångel.. 

Idag har jag inga planer och det är nog bäst det för jag vaknade med huvudvärk, det regnar för fullt och jag är täppt i näsan. Skolan börjar ju på fredag så det är nog bäst att jag vilar upp mig idag.

Stanna i sängen och h...

0 Läs mer >>

Leva som en katt..

0 Läs mer >>
Idag gick jag upp tidigt, halv sju, för att jag skulle till tandläkaren. Jag tycker att jag blir kallad dit för ofta, jag kanske borde använda tandtråd oftare.. Men det är så tråååååååkigt. 

Eftersom att jag åkte in till stan imorse för tandläkaren ville jag inte åka hem, så jag gick runt och letade efter en present till min bror. Sen kom Soffan och gjorde mig sällskap. Det var en vecka sen vi sågs sist, alldeles för lång tid. Älskar att träffa henne och bara få ut allt jag känner och gå runt och grina på stan om jag skulle känna för det. Hon är ju min bästa vän av en anledning! 

Åkte hem till henne en stund och slöa framför tv:n. Då kom tröttheten ikapp mig, så kommer somna snart nu, men iallafall var där en stund sen åkte jag till bussstation och fixa det nya busskortet. Skönt att ha det klart, fast jag förstår mig inte på det nya systemet, men man lär väl sig. 

Har nu hunnit med att bråka med katten, ätit, uppdaterat min tumblr och sett på det senaste true blood avsnittet. Nu som sagt somnar jag snart så ska sätta på gilmore girls tills jag somnar.

Jag gillar verkligen ...

2 Läs mer >>
Jag skulle åkt till marknade som var på I2 idag men det regna så jag kände inte för det.. Istället så åkte vi till elgiganten så skulle jag se om jag hittade något spel till min bror, men jag tyckte inte att det fanns något intressant så ska kolla på cdon istället. Hungerspelen kom ut idag också så mamma var helt underbar och köpte den till mig, i blueray bara för att jag har ett playstation. 

Vi åkte sen till bergvik och åt mat, sen titta vi lite i affärer, så vi hade lite mor och dotter tid. Snart kommer min bror hem med pizza och sen ska vi se på hungerspelen!! Vilken underbar lördag. tihi.

I'm not gonna kill an...

1 Läs mer >>
Idag förnyade jag mitt träningskort så snart ska jag komma igång med träningen igen! Tog en promenad in till stan efter det och letade efter en present till min bror men hittade inget dugligt så får kolla igen någon annan dag. 

Nu ikväll ska jag vårda mina fötter ännu en gång för dom är fulla med blåsor. Sen ska jag måla naglarna och se på gossip girl.

I wish you'd hold me ...

1 Läs mer >>
Dammade huset imorse, sedan la jag mig i solen en stund. Jag tror jag aldrig haft så många olika linjer på kroppen som i år, kanske inte är det smartaste att pendla mellan bikini och bh plus shorts. Men då ser man i alla fall att jag har solat. tihi. 

Åkte in till stan på eftermiddagen och träffade Alexandra! Vi tog en tur till stadsparken, satt där ett tag och prata. Sen tog vi en promenad också. Roligt att träffa henne, är alltid glad efteråt! :d 

Tog bussen till grava kyrka så att jag kunde övningsköra hem därifrån. Sen satte jag fötterna i ett efterlängtat fotbad, mina fötter hatar mig. Sen städade jag toaletterna. Nu har jag sett några avsnitt av hart of dixie, men har tagit en paus nu och sitter och sjunger till en spellista med låtar ifrån vampire diraries. 

Jag älskar musiken därifrån. Den är ibland ledsam, alltid känslofylld, ibland glad och man hittar alltid någon låt som passar ens humör. Och dom förklara ofta känslorna som jag håller inombords som jag får släppa ut när jag sjunger med.

It went from butterfl...

0 Läs mer >>
Idag träffade jag Sofia och jag badade för första gången denna sommaren! Jag vet att det är väldigt sent.. Men det har ju inte direkt varit den finaste sommaren och jag är inte stormförtjust i vatten. Men nu är det avklarat, och det var riktigt kallt. 

Vi hade gjort en picknik också som vi njöt av, samtidigt som vi uppdaterade varandra om vad som hänt senast i våra liv. Hade en riktigt bra dag, det känns dock lite som att min ansikte fått för mycket sol men vågar inte kolla mig i spegeln. 

Vad ska jag göra ikväll då.. Hm.. Glo på min vackra dator och sjunga låtar av florence and the machine en stund kanske.. Sen sova kanske, för jag är sömnig. Sov för lite i måndags natt så nu har mitt sovande gått ur sin rutin. haha.

No light, no light, t...

1 Läs mer >>
Var på en hemma fest i kil igår kväll, med sofie och hennes närmaste vänner. Var roligt att 'officiellt' träffa dom och några andra människor. Hade en väldigt bra kväll men har inte det bästa morgonen, men det får jag bara skylla mig själv för, och det var värt det. 

Eftersom att jag inte är på topp idag blir det en lugn dag med mycket vilande. Ska försöka få i mig lite mat snart. Fast ska nog ta lite frisk luft först och försöka att njuta av solen som kommer lite då och då.

varför slutade jag nå...

0 Läs mer >>

Tog kort på några ank...

1 Läs mer >>
Träffade soffan idag. Vi köpte en varsin 'plocka ihop en egen sallad' och gick till bryggan. Det var ett tag sen vi sågs sist och det känns konstigt eftersom att man blir van vid att träffa varandra oftare men ibland kommer saker ivägen. Hade en väldigt bra dag med henne och blev lite brunare, tihi.

Jag har så fina fötte...