klumpe dunsen är i gång igen

Igår vaknade jag tidigt ännu en gång så ställde mig och gjorde kesoplättar i väntan på att någon skulle vakna. När mamma vaknade var jag klar så då kunde jag sätta mig ute i solen med henne och njuta av mina plättar! Stekte en stund i solen sedan tvättade jag alla fönster runt huset. Efter det tog jag vattenslangen och sprutade bort allt pollen. Åt lunch och efter det tog jag cykeln till grava kyrka och tog bussen in till stan. 

Gick hem till Alexandra och kikade på hennes smycken för att låna några till min bal. Så snällt utav henne! Sen gick vi ner till bryggan och nöjt av solen ett tag. Efter några timmar reste vi oss och tog en lång promenad. Det var en väldigt bra dag med bästa sällskapet! 

Tog sedan bussen till grava kyrka och när jag skulle cykla resten av biten hem hände det något med min kropp så det gick ovanligt snabbt att cykla. haha. Hemma var det en hemma gjord smörgåstårta som väntade på mig. Mamma testade ett recept som skulle passa mig så att vi kan servera det på min student och den smakade väldigt gott! Resten av kvällen kollade jag på film. 

Idag har jag stannat inne hela dagen för att vädret har varit alldeles för fram och tillbaka. Det har därför blivit mycket serie tittande. tihi. Mina föräldrar har rivit halva köket för att diskmaskinen har gått i sönder och när de ändå så skulle byta ut den bestämde de sig för att byta ut hela diskbänken. Ett stort projekt.. Så det är kaos i köket. 

Jag tog mig en liten tur förut men jag skulle ha stannat i rummet. För de hade flyttat på köksbordet så då är det lätt att slå i kökslampan och det brukar inte vara någon fara. Det gör bara lite ont. Men denna gången blev det världens smäll för mig och lampan (som är gjord av glas) gick i tusen bitar. Jag hade världens tur att jag bara har huvudvärk och ett litet sår i huvudet och på foten för det kunde ha gått så mycket värre.. Men huvudvärk är illa nog just nu så det blir nog en tidig kväll för mig. 

Kommentera här: