Forward

Slutade tidigt idag så lagade mat till mig och mamma när jag kom hem, sen läset jag några kaptiel i engelskaboken men blev sömnig så tog en liten tupplur. När jag vaknade så städade jag sen åt jag hallon, fil och flingor, nu är klockan strax efter halv åtta och jag är uttråkad, jag skulle kunna försöka läsa i boken men den är bara ett sömnpiller.. 

Jag är lite för pigg för att slöa framför tv:n, jag sitter och tänker på studenten och får bara panik. Inte för att jag tar studenten, utan för all planering.. Balklänning, hur håret ska vara, sen ska man väl sminka sig lite, skor, studentklänningen är ju klar som tur, studentmössa, studentflak, alkohol, balbiljett, studentfestsbiljett, kanske en släktmiddag, jag har säkert glömt något men det är redan flera saker och allt kostar pengar. Önskar just nu att det inte fanns några pengar och att det inte var en sådan stor grej. Det blir ju lätt att man säger ja till allt och till slut så kostar allt mer än det egentligen är värt, så gråter man dagen efter när allt är över för att man slutade att njuta av upplevelsen.

Nej usch vad stressigt och tiden går så fort fram, men jag vill ta studenten och hitta ett jobb men jag vet att det kommer vara väldigt svårt och det kommer kännas omöjligt men det är värre att plugga, så känner jag nu i alla fall. Tur att det bara är en skoldag kvar nu och sen lov så att jag kan varva ner, även fast det inte var längesen som jag var hemma och uttråkad. Fast denna gången så har alla lov så det blir ju inte riktigt så att jag bara sitter hemma och bråkar med katterna.  

Så där ja, det var skönt att få ut allt det i skrift. Redan nu känner jag mig faktiskt lugnare. Skönt. 

Kommentera här: