Dina favoritfilmer – just nu

Detta är ibland så svårt att komma på vad ens favoriter egentligen är, speciellt eftersom att jag ser på så mycket film. Nu står det just nu, fast några av filmerna är några år gamla men de är favorit nu som jag ser om hela tiden. Jag glömmer alltid någon, men dessa säger mycket om min filmsmak.  

The twilight saga eclipe 
När jag vill se på min drömman, Robert Pattinson. Finns några andra filmer med han i fast denna är den med det mest 'glada' slutet. Och han säger så fina saker som man bara smälter för, som jag aldrig tröttnar på. Det är även den twilight filmen där det händer mest och är väldigt lik boken.
 
Moulin rouge 
När jag ser denna vill jag faktiskt hoppa in i filmen och sjunga med Evan McGregory och ha Nicole Kidmans röst och hennes hår. Det är en slags drömvärld fast även en mardröm med slutet men ändå så fint och underbart. Jag vet inte hur många gånger som jag har gråtit till den. 
 
Crossroads
En film som jag alltid tar med min när jag sover över hos soffan! Det är en riktigt tjejfilm med ett hjärta. Jag kan alla låtar utantill, alla händelser och alla repliker men man tröttnar inte för det är våran grej att alltid se på den, det är helt underbart att kunna ha något sånt. 
 
Dirty Dancing 2 
Jag älskar den första fast denna älskar jag ännu mer. För denna har en berättelse som aldrig har berättats förr, inte vad jag sett i alla fall. Det är så härlig musik, vackra kläder, en väldigt fint Diego Luna och man vill ta hennes plats och kunna dansa. En fin film. 
 
Hunger Games 
Vilken historia och den är nog en av de få filmer som faktiskt är likadan som boken. Boken och filmen är helt fantastiska och jag vill se mer, mer mer. Jag blev helt tagen och bara väntade alla dessa dagar efter att man hade sett den på bio tills den skulle komma på dvd. Man drömmer om att få träffa Peeta och man vill hoppas in och säga till alla att sluta kolla på spelen, och ja jag önskar att jag kan hoppa in i tv:n.
 
Another cinderella story & A cinderella story once opon a song
Jag skriver båda filmerna tillsammans för att de är väldigt lika men jag kan inte bestämma mig för vilken som är bäst. Dom är båda lite halv 'töntiga' fast det är just det som gör dom bra. Jag behöver något sockersött, flickor som har drömmar, har motgångar men allt löser sig i slutet. Vilken tjej vill inte se det? Ibland behöver jag äta glass och gråta med till dessa filmer. Vilja ha Lucy Hales sångröst, känna igen sig när Selena Gomez roll blir retad. Jag älskar dessa filmer helt enkelt. 
 
LOL
Min absoluta favorit film. Den tar aldrig slut, den har vackra pojkar, en snygg man, tonårsproblem och alla typiska dröm scener. Jag blir så lycklig och pirrig. Det är som att jag tar ett lyckopiller när jag ser på den. Låter galet men är man filmtokig så blir det såhär. 
 


Kommentera här: